רשום פופולרי

בחירת העורך - 2019

זה אנטיביוטי פופולרי הפך את הלבנים של עיניים של אדם כחול

שינויים קלים בצבע העין לעתים רחוקות מצביעים על בעיות בריאותיות - אחרי הכל, צבע העין יכול להשתנות עם הגיל. עם זאת, אם הלבנים של העיניים שלך להיות, למשל, גוון בהיר של כחול, זה בהחלט סיבה לדאגה.

לרוע המזל, זה בדיוק מה שקרה לאדם אחד שנאלץ לראות רופא אחרי שעיניו עברו לצבע חיל הים המפחיד. דו"ח שפורסם על ידי ניו אינגלנד Journal of Medicine חשף גבר בן 70 שהיה לו הלבנים של העיניים, ידוע מבחינה רפואית כמו סקלרה, הופך מחלב לאינדיגו. באופן מפתיע, לא היה לו כאב, החזון שלו היה בתוך הנחיות רגילות בריאות העין הכללית שלו היה קבוע לחלוטין. האשם של מכתים זה: אנטיביוטיקה פופולרי בשם minocycline, אשר נפוץ לטיפול זיהומים חיידקים אקנה חמור. מינוציקלין ידוע גם בתכונות האנטי-דלקתיות שלו, מה שהופך אותו לתרופה "go-to" לחולים הסובלים מדלקת פרקים שגרונית (rheumatoid arthritis).

ייתכן גם כמו: אדם שהפך את עורו מגלה את הצעדים המדויקים זה לקח

על פי הדו"ח, המטופל המדובר היה לוקח מינוציקלין במשך 15 שנים כמו טיפול דלקת פרקים, לאט מבחין שינוי צבע עם הזמן המשיך. אף כי לא ברור כיצד מתרחש תהליך זה, הרופאים שמאחורי הכתבה, ג'וואד ארשאד ורוני סייג, סבורים כי הדבר עלול להתרחש כתגובה צדדית של מינוציקלין ומלנין או ברזל, ויוצרים "קומפלקסים בלתי מסיסים" שנבנו הגוף ואת המקל סביב. למרות שהחולה החליף את האנטיביוטיקה, עדיין היו לו בלוז לאחר שנה שלמה על תרופות חדשות.

זה לא המקרה הראשון המדווח של מכתים מינוציקלין או היפרפיגמנטציה. ב -2016, מחקר של קרוב ל -300 חולים המשתמשים בתרופה כפתרון לטווח ארוך מצא כי בעוד שרק 3% מהחולים חוו צבע כחול של הסקלרה שלהם, למעלה ממחצית החולים הראו סימן כלשהו של שינוי צבע לאחר ארבע וחצי שנים , במיוחד בעורם.

בנוסף, מאמר שפורסם ב האקדמיה האמריקנית לרפואת עיניים מרס 2007 מפרט מקרה דומה של מטופלת בת 79, המכונה "אלינור גרין". לאחר 10 שנים של נטילת מינו-חלקים, חלקים מאוזניה, לחייה, גבותיה וציפורניה הפכו לקובלט מעונן. לאחר הפסקת הטיפול בתרופה, הראתה גרין רק ירידה חלקית בפיגמנטציה. צבע לנו בהלם.

צפה בסרטון: CIA Archives: Buddhism in Burma - History, Politics and Culture (סֶפּטֶמבֶּר 2019).